FANDOM

Król Maciuś Pierwszy
1
Tytulatura: 572. władca Królestwa Wschodniego
Profesja: Król
Pierwsze pojawienie się: Oblężenie Stolicy (B60W), Maciuś Pierwszy Reformator (B60W 2)
Wiek: +/- 10 lat
Miasto rodzinne: Stolica
Rodzice: Stefan Rozumny, matka nieznana

Król Maciuś Pierwszy - najmłodszy z władców z serii "Bohaterowie 60 Wojen" i "Bohaterowie 60 Wojen 2".

W "B60W 2" i "B60W"Edytuj

Pojawia się w odcinku "Maciuś Pierwszy Reformator", podczas rozmowy przed pałacem królewskim w Stolicy z królem Krzysztofem i posłem Oczko.

Doskonale wiem, że Oczko pochodzi z tego miasta. Jaki ten świat mały...

— Rozmowa przed pałacem

Na swojej koronacji, wbrew zapewnieniom z rozmowy sprzed kilkudziesięciu minut, zapowiada "poważną rewolucję".

Szanowni Goście!

Historia pisze się na nowo. Jak mój ojciec kilkadziesiąt lat temu, też muszę powiedzieć tą przemowę. Mój kraj jest niezrównoważony społecznie, jak i granicami, dlatego muszę podjąć ważne kroki. Uroczyście zapowiadam, że żadne zajmowanie ziem Królestwa Wschodniego nie będzie przeze mnie tolerowane, a ziemie zagarnięte będą odbijane z najwyżsżym wysiłkiem. Wszelkie decyzje terytorialne sprzed mojej koronacji ws. okrojenia mojego kraju są anulowane. Zapowiadam także wprowadzenie wybitnie działającego przyrządu demokracji, do którego nikt nie będzie mógł wepchnąć swoich łap - Parlamentu Dzieci, pierwszego na świecie. Królestwo Wschodnie zmieni się nie do poznania. Zobaczycie.

— Przemowa na koronacji

Pierwotnie pojawił się po raz pierwszy w tomie "Oblężenie Stolicy", jednak w rękopisie II edycji tomu I pojawia się na końcu.

W tomie II można zauważyć, że mimo zabawnej sytuacji jako jedyny z trójki przyjaciół się nie roześmiał, za to na każdych obradach I Wielkiego z posłami sprzeciwiał się ogromnej części projektów.

Do historii przeszły słowa z IV tomu: Przestań Wywoływać te Wojny! Następnego dnia gazety wydrukowały ten cytat, który uznano za rychły koniec epoki "republikanów świata", co dało impuls dla ruchu oporu na świecie.

Jako pierwszy uciekł własnoręcznie wykopanym tunelem z pałacu w Ursusie, co okrzyknięto "ucieczką równą ucieczce z Alcatraz".

W tomach VI - VIII/IX trzy razy wywoływał bunt dzieci na świecie, trzy razy tym samym listem. Koalicja nie ustaliła motywów działań.

W tomie "Przygoda w Drugim Wymiarze II" podczas bitwy pod Ursusem dowodził prawym skrzydłem Koalicji Wolności.

Bierze udział w każdej wyprawie przeciwko cesarzowi Alanowi oraz w wyprawie na Marsa.

W przedostatnim tomie jako pierwszy się spostrzega, że I Wielkiego nie ma w Ursusie ("Coś mi tu śmierdzi. Nie, nie potem. Śmierdzi tym, że tego królewicza nie ma").

Na Konferencji Sopelkowskiej zrzeka się wszystkich zdobyczy kosztem Republiki Ursusa prócz Watergate.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki